Focus T25 oefeningen

Het Focus T25 programma bestaat uit een Alpha en Beta Cyclus. In deze cyclus voer je verschillende oefeningen uit. Hieronder kun je lezen hoe de twee cyclussen er uit zien zodat je weet wat je kunt verwachten van Focus T25.

Focus T25 oefeningen: Alpha Cyclus

De eerste vier weken van Focus T25 volg je de oefeningen uit de Alpha cyclus. Deze cyclus stoomt je klaar voor de Beta cyclus. Elke dag doe je een andere soort training. Welke oefeningen kun je in deze fase verwachten?

  1. Cardio: De cardio oefeningen richten zich op de vetverbranding zodat je snel je spierdefinitie zult gaan zien. De meeste cardio oefeningen richten zich op het onderlichaam en de onderste rompspieren. Elke week worden de oefeningen intensiever.
  2. Speed 1.0: Deze oefeningen draaien om snelheid. Je voert de oefeningen op hoog tempo en explosieve wijze uit. Het zijn zogenaamde plyometrische oefeningen die draaien om het verbeteren van snelheid, fitheid en uithoudingsvermogen.
  3. Ab intervals: De ab interval oefeningen draaien compleet om je buikspieren. Je zult zowel vet verbranden als spieren opbouwen zodat je dat lang gedroomde wasbordje krijgt!
  4. Lower focus: Deze oefeningen focussen zich volledig op je benen. Als je deze oefeningen goed uitvoert zul je ze nog dagenlang voelen.
  5. Total body circuit: Deze interval oefeningen richten zich op het hele lichaam. Deze oefeningen bereiden je voor op de Beta cyclus van het programma. Het eerste deel van de 25 minuten worden de oefeningen rustig uitgelegd, de tweede ronde wordt de intensiteit flink verhoogd zodat je goed aan de bak moet!

Focus T25 oefeningen: Beta Cyclus

Na vier weken ben je klaar voor de tweede cyclus van Focus T25. En denk maar niet dat dat veel makkelijker wordt. De intensiteit wordt nog een keer flink verhoogd. De focus verschuift in deze fase wat meer van cardio naar oefeningen voor je core. Na vier weken is de Beta cyclus klaar. Deze oefeningen kun je verwachten in de Beta cyclus.

  1. Core Cardio: De core cardio is een intensievere versie van de cardio oefening uit de Alpha cyclus. De oefeningen worden complexer en een stuk sneller uitgevoerd. Dit is het serieuze cardio werk!
  2. Dynamic Core: Deze oefeningen focussen zich volledig op je buikspieren. Je voert een grote verscheidenheid aan oefeningen uit die het leuk maken om de training te volgen.
  3. Speed 2.0:  Dit is het vervolg van Speed 1.0 uit de Alpha fase. De snelheid wordt nog verder opgevoerd waarbij je drie rondes dezelfde oefeningen uitvoert.
  4. Upper focus: Deze oefeningen focussen zich op het bovenlichaam waarbij vooral de schouders, rug en bovenarmen worden getraind. Het is een combinatie van kracht en cardio die er voor zorgt dat je een gespierd bovenlichaam krijgt.
  5. Ripped Circuit: Het ripped circuit traint het hele lichaam. Je doet veel combinatie-oefeningen die meerder spieren tegelijk trainen, zoals lunges, burpees en deadlifts.

Focus T25: overige oefeningen

Zowel in de Alpha als de Beta cyclus zul je ook stretch oefeningen uitvoeren. Het is belangrijk dat je deze goed uitvoert, het zal je helpen bij het herstel. Dit zul je zeker nodig hebben! Goed stretchen hoort bij een complete workout.

Lees hier alles over het Focus T25 programma